2015

The Impact of Entrepreneurship Education in High School on Long-Term Entrepreneurial Performance

Särtryck nr 2015:11

Författare: Niklas Elert, Fredrik W. Andersson och Karl WennbergÅr: 2015 Publikation: Journal of Economic Behavior & Organization Årgång (nr): 111 (March) Sidor: 209–223
Artikeln online (behörighet kan krävas)
Preliminär version


This paper studies the long-term impact of entrepreneurship education and training in high school on entrepreneurial entry, performance, and survival. Using propensity score matching, we compare three Swedish cohorts from Junior Achievement Company Program (JACP) alumni with a matched sample of similar individuals and follow these for up to 16 years after graduation. We find that while JACP participation increases the long-term probability of starting a firm as well as entrepreneurial incomes, there is no effect on firm survival.


Referens:
Elert, Niklas, Fredrik W. Andersson och Karl Wennberg (2015), "The Impact of Entrepreneurship Education in High School on Long-Term Entrepreneurial Performance". Journal of Economic Behavior & Organization 111(March), 209–223.

Niklas Elert

Kontakt

Tel: 0703-902751
niklas.elert@ifn.se

Aktuell forskare

Martin Ljunge

Forskningsområden: Socialekonomi, offentlig ekonomi och arbetsmarknadsekonomi.

Några av de frågor Martin Ljunge försöker besvara i sin forskning:

  • Hur påverkar tillit individers hälsa och välstånd?
  • Har välfärdsstaten långsiktiga effekter på beteenden?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se