2006–2010

Peer Effects and Social Networks in Education

Särtryck nr 2009:27

Författare: Antoni Calvó-Armengol, Eleonora Patacchini och Yves ZenouÅr: 2009 Publikation: Review of Economic Studies Årgång (nr): 76 (269) Sidor: 1239–1267
Artikeln online (behörighet kan krävas)


We develop a model that shows that, at the Nash equilibrium, the outcome of each individual embedded in a network is proportional to his/her Katz–Bonacich centrality measure. This measure takes into account both direct and indirect friends of each individual, but puts less weight to his/her distant friends. We then bring the model to the data using a very detailed dataset of adolescent friendship networks. We show that, after controlling for observable individual characteristics and unobservable network specific factors, a standard deviation increase in the Katz–Bonacich centrality increases the pupil school performance by more than 7% of one standard deviation.


Referens:
Calvó-Armengol, Antoni, Eleonora Patacchini och Yves Zenou (2009), "Peer Effects and Social Networks in Education". Review of Economic Studies 76(269), 1239–1267.

Aktuell forskare

Niklas Elert

Forskningsområden: Entreprenörskap och ekonomisk dynamik.

Några av de frågor Niklas försöker besvara i sin forskning:

  • Hur stimulerar man bäst entreprenörskap och innovationer?
  • Kan man lära sig entreprenörskap?
  • Vad får företag att starta och växa?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se