2006–2010

The Pshychology of Entrepreneurs: A Self-Regulation Perspective

Särtryck nr 2010:37

Författare: Alan R. Johnson och Frédéric DelmarÅr: 2010 Publikation: Historical Foundations of Entrepreneurship Research Redaktör: Franz Lohrke and Hans LandströmFörlag: Edward ElgarFörlagsort: Cheltenham, UK, and Northampton, MA Sidor: 289–317
Artikeln online (behörighet kan krävas)



Referens:
Johnson, Alan R. och Frédéric Delmar (2010), "The Pshychology of Entrepreneurs: A Self-Regulation Perspective". Sid. 289–317 i Franz Lohrke and Hans Landström, red., Historical Foundations of Entrepreneurship Research. Cheltenham, UK, and Northampton, MA: Edward Elgar.

Aktuell forskare

Nikita Koptyug

Forskningsområden:  industriell organisation och spelteori.

Några av de frågor Nikita Koptyug försöker besvara med sin forskning:

  • Vilken information använder konsumenter när de fattar beslut om köp av produkter?
  • Kan tillförlitlig information minska asymmetriproblem mellan professionella och icke-professionella köpare?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se