Working Paper No. 531

Visits to the Client when Tendering for Consulting Contracts: Sourcing Information or Influencing the Contract

Publicerad: March 10, 2000Antal sidor: 18Nyckelord: Consulting services; Procurement; Visits; Information sourcing; Lobbying; MarketingJEL-koder: F23; L14; L84; M31

Visits to the Client when Tendering for Consulting Contracts: Sourcing Information or Influencing the Contract Roger Svensson


Consulting firms (CFs) sell services on a project basis to many clients and must therefore continuously tender for new contracts. One frequently used strategy by CFs is to visit the clients in connection to the tenders. The reason to the visits is either: 1) to influence the client in his decision-making in some sense; or 2) to source information about the project so that a better proposal can be submitted. Using a unique database on individual proposals, I examine empirically which of these two reasons is the most important. The estimations suggest that influencing the client dominates as explanation to the visits.

Roger Svensson

Kontakt

Tel: 08 665 4549
Mobil: 070 491 0166
roger.svensson@ifn.se

Varför skolan slutade leverera och hur det kan åtgärdas

Kunskapssynen och pedagogiken

135087438-origpic-201a45.jpg_0_0_100_100_250_391_85.jpg

Vad är det som styr verksamheten i den svenska skolan? Förutom regelverket finns det många antaganden och föreställningar om skolan idag. Författarna menar att vi behöver frigöra oss från det rådande paradigmet och se skolsystemet från ett helt annat perspektiv. 

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se