Working Paper No. 559

Pricing Strategies in E-Commerce: Bricks vs. Clicks

Publicerad: June 21, 2001 Antal sidor: 23Nyckelord: Retail Pricing; Consumer Behavior; E-Commerce; Price DiscriminationJEL-koder: D12; D43; L11; L81

Pricing Strategies in E-Commerce: Bricks vs. Clicks Richard Friberg, Mattias Ganslandt and Mikael Sandström


What is the impact of the increasing dominance of conventional firms in e-commerce? We use a simple model to show that retailers who only sell through Internet have lower on-line prices than retailers who also sell through conventional stores. This proposition is firmly supported by our empirical analysis which uses a rich data set covering the Swedish markets for books and CDs. On average, prices of these goods are 15 percent cheaper on Internet, but if a single item is bought transport costs will make it as expensive to buy over Internet as in a conventional store (if a basket of goods is bought it is some 10 percent cheaper on Internet since transport costs are fixed).

 

Varför skolan slutade leverera och hur det kan åtgärdas

Kunskapssynen och pedagogiken

135087438-origpic-201a45.jpg_0_0_100_100_250_391_85.jpg

Vad är det som styr verksamheten i den svenska skolan? Förutom regelverket finns det många antaganden och föreställningar om skolan idag. Författarna menar att vi behöver frigöra oss från det rådande paradigmet och se skolsystemet från ett helt annat perspektiv. 

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se