Working Paper No. 589

Ethnic Diversity and Civil War

Publicerad: October 14, 2002Antal sidor: 33Nyckelord: Civil War; Ethnic Diversity; Redistribution; Dynamic GameJEL-koder: H56; J15; K42; N40; N47

Ethnic Diversity and Civil War Thomas P. Tangerås and Nils-Petter Lagerlöf


We construct a model in which a number of equally powerful ethnic groups compete for power by engaging in civil war. In non-redistributive equilibrium, ethnically homogeneous and ethnically diverse countries face a lower probability of civil war than countries with a moderate degree of ethnic diversity. The likelihood of conflict is maximized when there are two ethnic groups. When rent-extraction possibilities are not too big and society sufficiently ethnically homogeneous, there also exists a pacific equilibrium path sustained by redistribution from the ruling group to the out-of-power groups.

Varför skolan slutade leverera och hur det kan åtgärdas

Kunskapssynen och pedagogiken

135087438-origpic-201a45.jpg_0_0_100_100_250_391_85.jpg

Vad är det som styr verksamheten i den svenska skolan? Förutom regelverket finns det många antaganden och föreställningar om skolan idag. Författarna menar att vi behöver frigöra oss från det rådande paradigmet och se skolsystemet från ett helt annat perspektiv. 

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se