Working Paper No. 613

Trapped, Delayed and Handicapped

Publicerad: March 16, 2004Antal sidor: 42Nyckelord: Self-Confidence; Self-Selection; Skill Accumulation; Bayesian Learning JEL-koder: D83; J24

Trapped, Delayed and Handicapped Anna Sjögren and Susanna Sällström


The dynamics of self-confidence are modelled in an environment where rational individuals optimally choose educations and occupations with the aim to acquire productive skills while learning about ability. It is shown how the presence of uninformative options can trap individuals below their potential. Furthermore, the trade-off between probability of success and value of skills may induce uncertain individuals to acquire less productive skills on their way to ability intensive occupations. The value of information also induces uncertain individuals to delay their labor market entry. The model can explain differences in perseverance in the face of failure.

 

Varför skolan slutade leverera och hur det kan åtgärdas

Kunskapssynen och pedagogiken

135087438-origpic-201a45.jpg_0_0_100_100_250_391_85.jpg

Vad är det som styr verksamheten i den svenska skolan? Förutom regelverket finns det många antaganden och föreställningar om skolan idag. Författarna menar att vi behöver frigöra oss från det rådande paradigmet och se skolsystemet från ett helt annat perspektiv. 

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se