Working Paper No. 649

Oppositional Identities and the Labor Market

Publicerad: October 19, 2005Antal sidor: 39Nyckelord: Ethnic Minorities; Identity; Social Networks; White's Norm; Multiple EquilibriaJEL-koder: A14; J15

Oppositional Identities and the Labor Market Harminder Battu, McDonald Mwale and Yves Zenou


We develop a model in which non-white individuals are defined with respect to their social environment (family, friends, neighbors) and their attachments to their culture of origin (religion, language), and in which jobs are mainly found through social networks. We find that, depending on how strong peer pressures are, non-whites choose to adopt "oppositional" identities since some individuals may identify with the dominant culture and others may reject that culture, even if it implies adverse labor market outcomes.

 

Senaste boken

Flyget och företagen

 

Flyget-och-företagen.jpg

 

Shon Ferguson, IFN, och Rikard Forslid, Stockholms universitet, har forskar om flygets betydelse för näringslivet.

Forskarna visar att inrikes direktlinjer till Stockholm är viktiga för tillverkningsindustrin i kommunerna utanför de tre storstadsregionerna och att internationella direktlinjer är särskilt betydelsefulla för tjänstesektorn.

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se