2013

Andreas Bergh: Att sälja utan att synas

2013-07-18 Sundsvalls Tidning, m fl

I en krönika som publiceras i Sundsvalls Tidning, Dalarnas Tidning, HelaGotland.se, Norra Västerbotten och Västerbottens-Kuriren skriver Andreas Bergh, IFN, om reklam. "Reklam syns i allt fler sammanhang och kan utan tvekan uppfattas som påträngande. Men reklam fyller också många viktiga funktioner ... Har vi fri företagsamhet och dessutom yttrandefrihet, måste producenter naturligtvis få lov att berätta om sina produkter för potentiella konsumenter." Han menar dock att "det är viktigt att journalister och läsare är på sin vakt. Den värsta reklamen är den du inte vet om att du utsätts för".

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se