2016

Retail Productivity: The Effects of Market Size and Regional Hierarchy

Författare: Özge Öner Publikation: Papers in Regional Science Accepterad:
Augusti 2016

Preliminär version


I denna studie visar forskaren att den lokala marknadens storlek är viktig för produktiviteten för fristående butiker belägna i centrum, medan den [större] regionala marknaden verkar ha en lika stor inverkan på butiker belägna i och utanför centrum.


Referens:
Öner, Özge, "Retail Productivity: The Effects of Market Size and Regional Hierarchy", Papers in Regional Science.

Özge Öner

Kontakt

Tel: 08 665 4519
oo263@cam.ac.uk

Aktuell forskare

Lars Persson

Ämnesområden: digitalisering, entreprenörskap, industriell ekonomi, internationella investeringar, konkurrenspolitik, riskkapital etc

Några frågor som Lars Persson försöker besvara i sin forskning:

  • Vilka effekter har en mer protektionistisk syn på utländskt företagsägande effektiviteten på den inhemska strukturomvandlingen?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se