2016

Retail City: The Relationship between Place Attractiveness and Accessibility to Shops

Författare: Özge Öner Publikation: Spatial Economic Analysis Accepterad:
November 2016

Preliminär version


I denna uppsats studeras hur konsumtionsmöjligheter hänger samman med kommuners attraktionskraft. Det visar sig att tillgången till butiker är viktig för städers attraktionskraft men inte för landsbygdskommuner. Med andra ord finner forskarna att s konsumtionsmöjligheter och attraktionskraft hänger samman.


Referens:
Öner, Özge, "Retail City: The Relationship between Place Attractiveness and Accessibility to Shops", Spatial Economic Analysis.

Özge Öner

Kontakt

Tel: 08 665 4519
oo263@cam.ac.uk

Aktuell forskare

Thomas Tangerås

Ämnesområde: elmarknad, politisk ekonomi och telekom.
 

Några av de frågor Thomas Tangerås försöker besvara i sin forskning:

  • Vilken betydelse har elnäten för elförsörjningen?
  • Vilken roll spelar politiken för marknaderna?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se