1939–1969

Reklam och konsumentupplysning

Reklam och konsumentupplysning har sedan några år tillbaka varit föremål för livlig debatt. Meningsutbytet har emellertid inte alltid kännetecknats av saklighet och balans. Denna skrift är ett försök till en förutsättningslös analys av reklamens och konsumentupplysningens roll som informationskällor för konsumenten. Framställningen innehåller förutom en kritisk granskning av ämnesområdet även direkta förslag till ändringar och förbättringar. Författare är fil.lic. Göran Albinsson, jur.kand. Sten Tengelin och professor Karl-Erik Wärneryd.

Aktuell forskare

Erik Lundin

Forskningsområden: Empirisk industriell organisation och elmarknadens ekonomi

Några av de frågor Erik Lundin försöker besvara i sin forskning:

  • Hur gör företag för att maximera sin vinst i nätverksindustrier?

  • Vilken är statens roll i övergången till en klimatneutral elproduktion?

IFN kalendarium

  • 17
    Jan

    TBA

    Forskarseminarier

    Tore Ellingsen Stockholm School of Economics

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se