2018-

Service Operations Management

A Strategic Perspective

Författare: John McManus, Mats Winroth och Jannis Angelis
År: 2019Antal sidor: 336Förlag: Red Globe PressFörlagsort: London
ISBN: 9781137609243

This engaging and accessible textbook explores the challenges and complexities of managing operations in a service industry setting. Comprehensive in scope, this textbook considers key concepts from strategy and operations management from a global services perspective and integrates traditional theory with cutting-edge contemporary examples. 

Taking a student-centred approach, it gives the reader a solid understanding of the key issues faced by contemporary service organisations, from managing and reviewing risk to managing supplier relationships. Rich pedagogy, integrated online resources and relevant international case studies develop strategic thinking skills and equip students with the essential tools and techniques needed to plan, design, manage and control operations in diverse service industry contexts.


Läs mer på extern sida


Referens:

McManus, John, Mats Winroth och Jannis Angelis (2019), Service Operations Management. A Strategic Perspective. London: Red Globe Press.

Jannis Angelis

Kontakt

Tel: 08-665 4555
Mobil: 070 679 7030
jannis.angelis@ifn.se

Aktuell forskare

Fredrik Heyman, docent.

Ämnesområden: Arbetsmarknad, digitalisering, globalisering, internationell handel, internationella investeringar, teknisk förändring och utveckling.

Några av de frågor Fredrik Heyman försöker besvara i sin forskning:

  • Hur påverkas sysselsättning och löner av globalisering?
  • Hur påverkas anställda och företag av uppköp?
  • Vilka effekter har utländska direktinvesteringar och multinationella företag på svensk arbetsmarknad?

 

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se