2019

Kommunal marknadsföring blir lätt skatteslöseri

2019-11-01 Dagens Samhälle

Författare: Andreas Bergh och Gissur Ó Erlingsson

Kommunal marknadsföring blir lätt skatteslöseri Andreas Bergh och Gissur Ó Erlingsson

Andreas Bergh, Lunds universitet och IFN och Gissur Ó Erlingsson, skriver en debattartikel i Dagens Samhälle om tillväxtpolitik i form av marknadsföring av platser. En åtgärd som de menar inte är problemfri.

Artikeln online (behörighet kan krävas)


Referens:

Bergh, Andreas och Gissur Ó Erlingsson (2019), ”Kommunal marknadsföring blir lätt skatteslöseri”. Dagens Samhälle, 1 november.

Andreas Bergh

Kontakt

Mobil: 070 779 0734
andreas.bergh@ifn.se

Aktuell forskare

Niklas Elert, fil.dr.

Ämnesområden: Entreprenörskap, Tillväxt.

 

Några av de frågor Niklas Elert försöker besvara i sin forskning:

 

  • Hur ser samspelet mellan institutioner och entreprenörskap ut?
  • Hur stimulerar man bäst entreprenörskap och innovationer?
  • Vad är snabbväxande företag och var finns de?
  • Kan man lära sig entreprenörskap?
  • Vad får företag att starta och växa?

 

 

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se