2019

Kommunal marknadsföring blir lätt skatteslöseri

2019-11-01 Dagens Samhälle

Författare: Andreas Bergh och Gissur Ó Erlingsson

Kommunal marknadsföring blir lätt skatteslöseri Andreas Bergh och Gissur Ó Erlingsson

Andreas Bergh, Lunds universitet och IFN och Gissur Ó Erlingsson, skriver en debattartikel i Dagens Samhälle om tillväxtpolitik i form av marknadsföring av platser. En åtgärd som de menar inte är problemfri.

Artikeln online (behörighet kan krävas)


Referens:

Bergh, Andreas och Gissur Ó Erlingsson (2019), ”Kommunal marknadsföring blir lätt skatteslöseri”. Dagens Samhälle, 1 november.

Andreas Bergh

Kontakt

Mobil: 070 779 0734
andreas.bergh@ifn.se

Månadens forskare

Özge Öner, ekon.dr.

Ämnesområden:

Detaljhandel, infrastruktur, servicenäring, turism, urban och regional ekonomi.

Några av de frågor Özge Öner försöker besvara i sin forskning:

  • Analys av etniska enklaver och segregering på grannskapsnivå.
  • Migration och rörlighet inom och mellan lokala arbetsmarknader bland immigranter och inrikes födda.
  • Hur efterfrågan påverkas av avstånd och marknadstillgång inom olika delar av detaljhandeln och tjänstesektorn.

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se