2015

Voter Turnout

Särtryck nr 2015:70

Författare: Richard ÖhrvallÅr: 2015 Publikation: Oxford Handbook of Swedish Politics Kapitel: 17Redaktör: Jon PierreFörlag: Oxford University PressFörlagsort: Oxford, UK Sidor: 229–245
Artikeln online (behörighet kan krävas)


For several decades, Sweden has had a relatively high voter turnout, both in relation to the first half of the 20th century and in comparison with other countries. Still, even in this high-turnout context substantial differences in turnout can be found when comparing different population groups. Demographic characteristics and socioeconomic resources are related to the propensity to vote. A more general conclusion is that voter turnout is associated with a higher level of equality in participation. The increase in turnout in recent Swedish elections has led to a more equal participation.


Referens:
Öhrvall, Richard (2015), "Voter Turnout". Kapitel 17, sid. 229–245 i Jon Pierre, red., Oxford Handbook of Swedish Politics. Oxford, UK: Oxford University Press.

Richard Öhrvall

Kontakt

Mobil: 0708 845875
richard.ohrvall@ifn.se

Månadens forskare

Özge Öner, ekon.dr.

Ämnesområden:

Detaljhandel, infrastruktur, servicenäring, turism, urban och regional ekonomi.

Några av de frågor Özge Öner försöker besvara i sin forskning:

  • Analys av etniska enklaver och segregering på grannskapsnivå.
  • Migration och rörlighet inom och mellan lokala arbetsmarknader bland immigranter och inrikes födda.
  • Hur efterfrågan påverkas av avstånd och marknadstillgång inom olika delar av detaljhandeln och tjänstesektorn.

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se