2016

The Impact of News Photos on Support for Military Action

Särtryck nr 2016:49

Författare: Stuart Soroka, Peter Loewen, Patrick Fournier och Daniel RubensonÅr: 2016 Publikation: Political Communication Årgång (nr): 33 (4) Sidor: 563–582
Artikeln online (behörighet kan krävas)


Drawing on two experiments embedded in online surveys, this article examines the impact of news photos on support for military action. In 2011, respondents were asked about support for ongoing military involvement in Afghanistan while being randomly exposed to one of two photos—one of a soldier with a child, the other of a soldier with a gun. The former photo increased expressed support for war; and the effect was greater for those who self-identify as being very interested in international affairs. Three years later, a follow-up experiment was fielded that looked both at the past intervention in Afghanistan and ongoing interventions in Syria; results were very similar. Both experiments speak to the potentially profound role of mass media in generating support (or not) for foreign military engagements, and the increased impact of frames on those who are more attentive to the issue domain.


Referens:
Soroka, Stuart, Peter Loewen, Patrick Fournier och Daniel Rubenson (2016), "The Impact of News Photos on Support for Military Action". Political Communication 33(4), 563–582.

Månadens forskare

Thor Berger, fil.dr.

Ämnesområden:

Digitalisering, Ekonomisk historia, Innovation, Teknisk förändring och utveckling, Tillväxt, Urban och regional ekonomi

Några av de frågor Thor Berger försöker besvara i sin forskning:

  • Vilka effekter har teknisk förändring på arbetsmarknad, ojämlikhet och tillväxtmönster?
  • Hur har den intergenerationella rörligheten förändrats över tid, och vilka faktorer påverkar skillnader i rörlighet mellan och inom länder?
  • Vilka faktorer påverkar den långsiktiga innovationstakten globalt, nationellt och lokalt?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se