2017

Bailing on the Car That Was Not Bailed Out: Bounding Consumer Reactions to Financial Distress

Särtryck nr 2017:32

Författare: Christian Huse och Nikita KoptyugÅr: 2017 Publikation: Journal of Economics & Management Strategy Årgång (nr): 26 (2) Sidor: 337–374
Artikeln online (behörighet kan krävas)
Preliminär version


We examine how consumers react to the financial distress of durable goods manufacturers by studying the Swedish new car market. We employ a difference-in-differences matching methodology whereby we compare sales of carmaker Saab with those of a control group of substitute products. To account for possible substitution between products in the treatment and control groups, we propose and apply bounds to our difference-in-differences matching estimator. We then refine the bounds and provide conditions under which they depend only on product elasticities. We find that there was a significant decrease in the sales of Saab following its filing for administration.


Referens:
Huse, Christian och Nikita Koptyug (2017), "Bailing on the Car That Was Not Bailed Out: Bounding Consumer Reactions to Financial Distress". Journal of Economics & Management Strategy 26(2), 337–374.

Nikita Koptyug

Kontakt

Tel: 08 665 45 82
nikita.koptyug@ifn.se

Aktuell forskare

Erik Prawitz

Ämnesområden: Ekonomisk historia, innovation, politisk ekonomi och utvecklingsekonomi

Några av de frågor Erik Prawitz försöker besvara i sin forskning:

  • Hur kan emigration påverka ekonomisk och politisk utveckling i sändarländer?

  • I vilken omfattning kan nya teknologier, så som järnvägar och elektricitet, påverka regional ekonomisk utveckling?

IFN kalendarium

  • 23
    Okt

    Makro 2018

    Externa aktiviteter

    Åsa Hansson

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se