2018

Robustness to Strategic Uncertainty in the Nash Demand Game

Särtryck nr 2018:2

Författare: Ola Andersson, Cédric Argenton och Jörgen W. WeibullÅr: 2018 Publikation: Mathematical Social Sciences Årgång (nr): 91 (Januari) Sidor: 1–5
Artikeln online (behörighet kan krävas)


This paper studies the role of strategic uncertainty in the Nash demand game. A player’s uncertainty about another player’s strategy is modeled as an atomless probability distribution over that player’s strategy set. A strategy profile is robust to strategic uncertainty if it is the limit, as uncertainty vanishes, of some sequence of strategy profiles in which every player’s strategy is optimal under his or her uncertainty about the others (Andersson et al., 2014). In the context of the Nash demand game, we show that robustness to symmetric (asymmetric) strategic uncertainty singles out the (generalized) Nash bargaining solution. The least uncertain party obtains the bigger share.


Referens:
Andersson, Ola, Cédric Argenton och Jörgen W. Weibull (2018), "Robustness to Strategic Uncertainty in the Nash Demand Game". Mathematical Social Sciences 91(Januari), 1–5.

Ola Andersson

Kontakt

Mobil: 070 432 2450
ola.andersson@nek.uu.se

Aktuell forskare

Matilda Orth

Forskningsområden: Industriell organisation, tjänstesektorn och detaljhandel

Några av de frågor Matilda Orth försöker besvara i sin forskning:

  • Vilken roll har regleringar av nya butiker för vinster, produktivitet och marknadsstruktur?
  • Hur påverkar stormarknadsetableringar produktivitet och utslagning av existerande butiker?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se