2018

Robustness to Strategic Uncertainty in the Nash Demand Game

Särtryck nr 2018:2

Författare: Ola Andersson, Cédric Argenton och Jörgen W. WeibullÅr: 2018 Publikation: Mathematical Social Sciences Årgång (nr): 91 (Januari) Sidor: 1–5
Artikeln online (behörighet kan krävas)


This paper studies the role of strategic uncertainty in the Nash demand game. A player’s uncertainty about another player’s strategy is modeled as an atomless probability distribution over that player’s strategy set. A strategy profile is robust to strategic uncertainty if it is the limit, as uncertainty vanishes, of some sequence of strategy profiles in which every player’s strategy is optimal under his or her uncertainty about the others (Andersson et al., 2014). In the context of the Nash demand game, we show that robustness to symmetric (asymmetric) strategic uncertainty singles out the (generalized) Nash bargaining solution. The least uncertain party obtains the bigger share.


Referens:
Andersson, Ola, Cédric Argenton och Jörgen W. Weibull (2018), "Robustness to Strategic Uncertainty in the Nash Demand Game". Mathematical Social Sciences 91(Januari), 1–5.

Ola Andersson

Kontakt

Mobil: 070 432 2450
ola.andersson@nek.uu.se

Månadens forskare

Thor Berger, fil.dr.

Ämnesområden:

Digitalisering, Ekonomisk historia, Innovation, Teknisk förändring och utveckling, Tillväxt, Urban och regional ekonomi

Några av de frågor Thor Berger försöker besvara i sin forskning:

  • Vilka effekter har teknisk förändring på arbetsmarknad, ojämlikhet och tillväxtmönster?
  • Hur har den intergenerationella rörligheten förändrats över tid, och vilka faktorer påverkar skillnader i rörlighet mellan och inom länder?
  • Vilka faktorer påverkar den långsiktiga innovationstakten globalt, nationellt och lokalt?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se