2020

What We Have Learned and How We May Proceed

Särtryck nr 2020:36

Författare: Mark Sanders, Axel Marx och Mikael StenkulaÅr: 2020 Publikation: The Entrepreneurial Society – A Reform Strategy for Italy, Germany and the UK Kapitel: 9Redaktör: Mark Sanders, Axel Marx och Mikael StenkulaFörlag: SpringerFörlagsort: Berlin Sidor: 247–252

What We Have Learned and How We May Proceed Mark Sanders, Axel Marx och Mikael Stenkula


In this chapter, the editors conclude this volume and draw the most important lessons that can be drawn from the FIRES project. The editors highlight theoretical lessons, methodological innovations, and policy implications.


Referens:
Sanders, Mark, Axel Marx och Mikael Stenkula (2020), "What We Have Learned and How We May Proceed". Kapitel 9, sid. 247–252 i Mark Sanders, Axel Marx och Mikael Stenkula, red., The Entrepreneurial Society – A Reform Strategy for Italy, Germany and the UK. Berlin: Springer.

Mikael Stenkula

Kontakt

Tel: 08 665 4530
mikael.stenkula@ifn.se

Aktuell forskare

Gabriel Heller Sahlgren Ph.D.

Ämnesområden: Hälsa, privatiseringar, skattefinansierade tjänster, utbildning

Några av de frågor Gabriel Heller Sahlgren försöker besvara i sin forskning:

  • Vad krävs för att skolmarknader ska fungera?
  • Hur reagerar aktörer inom skolväsendet på ekonomiska incitament?
  • Skillnader mellan vinstdrivande och icke-vinstdrivande skolor.

 

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se