2020

Friendship and Female Education: Evidence from a Field Experiment in Bangladeshi Primary Schools

Särtryck nr 2020:40

Författare: Youjin Hahn, Asadul Islam, Eleonora Patacchini och Yves ZenouÅr: 2020 Publikation: Economic Journal Årgång (nr): 130 (627) Sidor: 740–764
Artikeln online (behörighet kan krävas)


We randomly assigned 115 primary schools in Bangladesh to one of two settings: children studying in groups with friends and children studying in groups with peers. The groups consisted of four people with similar average cognitive abilities and household characteristics. While the achievement of male students was not affected by the group assignment, low-ability females with friends outperformed low-ability females working with peers by roughly 0.4 standard deviations of the test score distribution. This is not due to the fact that friends tend to be of the same gender or to a higher frequency of interactions among friends.


Referens:
Hahn, Youjin, Asadul Islam, Eleonora Patacchini och Yves Zenou (2020), "Friendship and Female Education: Evidence from a Field Experiment in Bangladeshi Primary Schools". Economic Journal 130(627), 740–764.

Aktuell forskare

Fredrik Heyman, docent.

Ämnesområden: Arbetsmarknad, digitalisering, globalisering, internationell handel, internationella investeringar, teknisk förändring och utveckling.

Några av de frågor Fredrik Heyman försöker besvara i sin forskning:

  • Hur påverkas sysselsättning och löner av globalisering?
  • Hur påverkas anställda och företag av uppköp?
  • Vilka effekter har utländska direktinvesteringar och multinationella företag på svensk arbetsmarknad?

 

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se