2020

Word-of-Mouth Communication and Search

Särtryck nr 2020:72

Författare: Arthur Campbell, C. Matthew Leister och Yves ZenouÅr: 2020 Publikation: RAND Journal of Economics Årgång (nr): 51 (3) Sidor: 676–712
Artikeln online (behörighet kan krävas)


We develop a word‐of‐mouth search model where information flows from the old to the new generation for an experience good with unknown quality. We study the features of the social network that determine product quality and welfare and characterize the demand‐side (under provision of search effort) and supply‐side (inefficient entry by firms) factors that result in inefficiencies. One striking result is to show that the more connected but also the less‐unequal a friendship network is (in the sense of second order stochastic dominance of the degree distribution), the less can disreputable (low‐quality) firms thrive in equilibrium.


Referens:
Campbell, Arthur, C. Matthew Leister och Yves Zenou (2020), "Word-of-Mouth Communication and Search". RAND Journal of Economics 51(3), 676–712.

Aktuell forskare

Fredrik Heyman, docent.

Ämnesområden: Arbetsmarknad, digitalisering, globalisering, internationell handel, internationella investeringar, teknisk förändring och utveckling.

Några av de frågor Fredrik Heyman försöker besvara i sin forskning:

  • Hur påverkas sysselsättning och löner av globalisering?
  • Hur påverkas anställda och företag av uppköp?
  • Vilka effekter har utländska direktinvesteringar och multinationella företag på svensk arbetsmarknad?

 

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se