2016

Strategisk mix av dagligvarubutiksformat – metoder för att effektivt analysera marknaden

Särtryck nr 2016:5

Författare: Matilda Orth och Florin MaicanÅr: 2016 Publikation: Forskningsrapport 2016:1 Förlag: HandelsrådetFörlagsort: Stockholm

Strategisk mix av dagligvarubutiksformat – metoder för att effektivt analysera marknaden Matilda Orth och Florin Maican


I rapporten presenteras ett stort antal branschrelevanta resultat som ökar vår förståelse för hur butiker, företag och koncerner kan förbättra sin lönsamhet och framtida tillväxt. Vår förhoppning är att såväl metoderna som resultaten ska komma till nytta för handelns företag och anställda, konsumenter och övriga intressenter.


Referens:
Orth, Matilda och Florin Maican (2016), "Strategisk mix av dagligvarubutiksformat – metoder för att effektivt analysera marknaden". Forskningsrapport 2016:1. Stockholm: Handelsrådet.

Matilda Orth

Kontakt

Tel: 08 665 45 31
Mobil: 0736 42 38 24
matilda.orth@ifn.se

Florin Maican

Kontakt

Mobil: 076 235 3039
florin.maican@ifn.se

Aktuell forskare

Gabriel Heller Sahlgren Ph.D.

Ämnesområden: Hälsa, privatiseringar, skattefinansierade tjänster, utbildning

Några av de frågor Gabriel Heller Sahlgren försöker besvara i sin forskning:

  • Vad krävs för att skolmarknader ska fungera?
  • Hur reagerar aktörer inom skolväsendet på ekonomiska incitament?
  • Skillnader mellan vinstdrivande och icke-vinstdrivande skolor.

 

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se