2016

En effektivare skola ger mer kunskap

Särtryck nr 2016:15

Författare: Henrik JordahlÅr: 2016Förlag: Svenskt NäringslivFörlagsort: Stockholm Sidor: 1–27

En effektivare skola ger mer kunskap Henrik Jordahl


Den svenska skolan behöver ett effektivt kvalitetsarbete. Pisa-resultaten talar sitt tydliga språk, och det är högst angeläget att vidta åtgärder som kan förbättra skolresultaten. Rapporten fokuserar på skolors systematiska kvalitetsarbete och effektiviseringsarbete och hur dessa påverkar elevernas prestationer.


Referens:
Jordahl, Henrik (2016), "En effektivare skola ger mer kunskap". Sid. 1–27 Stockholm: Svenskt Näringsliv.

Henrik Jordahl

Kontakt

Tel: 08 665 4533
Mobil: 070 938 3858
henrik.jordahl@ifn.se

Aktuell forskare

Erik Prawitz

Ämnesområden: Ekonomisk historia, innovation, politisk ekonomi och utvecklingsekonomi

Några av de frågor Erik Prawitz försöker besvara i sin forskning:

  • Hur kan emigration påverka ekonomisk och politisk utveckling i sändarländer?

  • I vilken omfattning kan nya teknologier, så som järnvägar och elektricitet, påverka regional ekonomisk utveckling?

IFN kalendarium

  • 23
    Okt

    Makro 2018

    Externa aktiviteter

    Åsa Hansson

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se