2019

Teknik i skolan – vad kan vi lära av forskningen?

Särtryck nr 2019:16

Författare: Gabriel Heller SahlgrenÅr: 2019 Publikation: Briefing Paper #23 Förlag: TimbroFörlagsort: Stockholm

Teknik i skolan – vad kan vi lära av forskningen? Gabriel Heller Sahlgren


Den här rapporten ämnar nyansera debatten om teknik i skolan genom att analysera vad den mest rigorösa forskningen idag kan fastställa om vad som fungerar och vad som inte fungerar för att höja elevers kunskaper.


Referens:
Heller Sahlgren, Gabriel (2019), "Teknik i skolan – vad kan vi lära av forskningen?". Briefing Paper #23. Stockholm: Timbro.

Aktuell forskare

Henrik Jordahl, professor och programchef

Ämnesområden:

Offentlig ekonomi, organisation och verksamhetsledning, politiskt beteende, privatiseringar, sjukvård, skattefinansierade tjänster, utbildning, väfärd och äldreomsorg.

Några av de frågor Henrik Jordahl försöker besvara i sin forskning:

  • Vad förklarar valet mellan offentlig och privat tjänsteproduktion?
  • Hur påverkar detta val tjänsternas kostnader och kvalitet?
  • Vilka förändringar av lagar, regler och praxis skulle förbättra produktionen av skattefinansierade tjänster?

 

 

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se