2019

Teknik i skolan – vad kan vi lära av forskningen?

Särtryck nr 2019:16

Författare: Gabriel Heller SahlgrenÅr: 2019 Publikation: Briefing Paper #23 Förlag: TimbroFörlagsort: Stockholm

Teknik i skolan – vad kan vi lära av forskningen? Gabriel Heller Sahlgren


Den här rapporten ämnar nyansera debatten om teknik i skolan genom att analysera vad den mest rigorösa forskningen idag kan fastställa om vad som fungerar och vad som inte fungerar för att höja elevers kunskaper.


Referens:
Heller Sahlgren, Gabriel (2019), "Teknik i skolan – vad kan vi lära av forskningen?". Briefing Paper #23. Stockholm: Timbro.

Gabriel Heller Sahlgren

Kontakt

Mobil: +44 75 037 134 30
g.heller-sahlgren@lse...

Richard Öhrvall

Ämnesområde: korruption, opinionsmätningar, politisk ekonomi, politiskt beteende, privatiseringar, skattefinansierade tjänster

Några av de frågor som Richard Öhrvall försöker besvara i sin forskning:

  • Hur pass jämlikt är olika former av politiskt deltagande och vad förklarar att vissar grupper deltar i högre grad än andra?
  • Hur pass utbredd är offentlig korruption i Sverige och vad har medborgare för tilltro till att politiker och offentliga tjänstemän handlar på ett tillbörligt sätt?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se