2006–2010

Företagande och tillväxt i Sverige

Särtryck nr 2007:5

Författare: Magnus HenreksonÅr: 2007 Publikation: Marknad och Politik, 7:e upplagan Kapitel: 3Redaktör: Lars Hultkrantz och Hans Tson SöderströmFörlag: SNS FörlagFörlagsort: Stockholm Sidor: 98–130

Företagande och tillväxt i Sverige Magnus Henrekson



Referens:
Henrekson, Magnus (2007), "Företagande och tillväxt i Sverige". Kapitel 3, sid. 98–130 i Lars Hultkrantz och Hans Tson Söderström, red., Marknad och Politik, 7:e upplagan. Stockholm: SNS Förlag.

Magnus Henrekson

Kontakt

Tel: 08 665 4502
magnus.henrekson@ifn.se

Johan Wennström

Ämnesområde: Marknadsregleringar, politiskt beteende, sociala normer, utbildning och välfärd.

Två av de frågor Johan Wennström försöker besvara i sin forskning:

  • Hur påverkar politikers moraluppfattningar deras beslutsfattande?
  • Vilken betydelse har politisk konvergens mellan vänster och höger haft för svensk skolpolitik?

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se