2006–2010

Företagande och tillväxt i Sverige

Särtryck nr 2007:5

Författare: Magnus HenreksonÅr: 2007 Publikation: Marknad och Politik, 7:e upplagan Kapitel: 3Redaktör: Lars Hultkrantz och Hans Tson SöderströmFörlag: SNS FörlagFörlagsort: Stockholm Sidor: 98–130

Företagande och tillväxt i Sverige Magnus Henrekson



Referens:
Henrekson, Magnus (2007), "Företagande och tillväxt i Sverige". Kapitel 3, sid. 98–130 i Lars Hultkrantz och Hans Tson Söderström, red., Marknad och Politik, 7:e upplagan. Stockholm: SNS Förlag.

Magnus Henrekson

Kontakt

Tel: 08 665 4502
magnus.henrekson@ifn.se

Aktuell forskare

Niclas Berggren docent, programchef

Ämnesområden:

Institutionell ekonomi, politisk ekonomi och politiskt beteende.

Några av de frågor Niclas Berggren försöker besvara i sin forskning:

- Hur påverkar sociala variabler (som tillit, tolerans och religion) ekonomins funktionssätt?

- Finns det ett samband mellan graden av marknadsekonomi och sociala variabler ( som tillit och tolerans)?

- Vilken roll spelar skönhet för politikers valframgångar?

 

IFN kalendarium

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se