Working Paper No. 549

Cooperative Product Development and Endogenous Information Sharing

Publicerad: December 15, 2000Antal sidor: 32Nyckelord: R&D Cooperation; Product Innovation; Information SharingJEL-koder: L00; L10

Cooperative Product Development and Endogenous Information Sharing Antje Baerenss


In this paper, a model of product innovation is developed that endogenizes the degree of cooperation. Two opposing forces affect firm profit in an R&D joint venture. Cooperation increases the quality of the product but it also makes the new products more similar. The increasing substitutability of the product intensifies competition in the production stage. Thus, it may not be optimal to share all of the product information. The basic model is altered to allow for a joint-selling agreement and for tariffs or transport costs. Firms are found to increase R&D cooperation if they are protected from product market competition.

Två filter:

Varför du har fel om nästan allt, men ändå inte vill ändra dig

Två filter av Andreas Bergh 2017 f hemsidan.jpg

Du har fel om tillståndet i världen, du har fel om vad det beror på och ändå är chansen liten att du ändrar din åsikt. Samhällsdebatten domineras av negativt tänkande förklarar Andreas Bergh, IFN, i denna bok. Han skriver att i takt med att världen blir allt bättre att leva i blir vårt instinktiva negativitetsfilter allt sämre anpassat till verkligheten.

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se