Working Paper No. 559

Pricing Strategies in E-Commerce: Bricks vs. Clicks

Publicerad: June 21, 2001 Antal sidor: 23Nyckelord: Retail Pricing; Consumer Behavior; E-Commerce; Price DiscriminationJEL-koder: D12; D43; L11; L81

Pricing Strategies in E-Commerce: Bricks vs. Clicks Richard Friberg, Mattias Ganslandt and Mikael Sandström


What is the impact of the increasing dominance of conventional firms in e-commerce? We use a simple model to show that retailers who only sell through Internet have lower on-line prices than retailers who also sell through conventional stores. This proposition is firmly supported by our empirical analysis which uses a rich data set covering the Swedish markets for books and CDs. On average, prices of these goods are 15 percent cheaper on Internet, but if a single item is bought transport costs will make it as expensive to buy over Internet as in a conventional store (if a basket of goods is bought it is some 10 percent cheaper on Internet since transport costs are fixed).

 

Två filter:

Varför du har fel om nästan allt, men ändå inte vill ändra dig

Två filter av Andreas Bergh 2017 f hemsidan.jpg

Du har fel om tillståndet i världen, du har fel om vad det beror på och ändå är chansen liten att du ändrar din åsikt. Samhällsdebatten domineras av negativt tänkande förklarar Andreas Bergh, IFN, i denna bok. Han skriver att i takt med att världen blir allt bättre att leva i blir vårt instinktiva negativitetsfilter allt sämre anpassat till verkligheten.

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se