Working Paper No. 568

Campaigning and Ambiguity when Parties Cannot Make Credible Election Promises

Publicerad: November 20, 2001 Antal sidor: 42Nyckelord: Political Parties, CampaigningJEL-koder: C72; D72; D89

Campaigning and Ambiguity when Parties Cannot Make Credible Election Promises Andreas Westermark


This paper studies a model of how political parties use resources for campaigning to inform voters. Each party has a predetermined ideology drawn from some distribution. Parties choose a platform and campaign to inform voters about the platform. We find that, the farther away parties are from each other (on average), the less resources are spent on campaigning (on average). Thus, if parties are extreme, less information is supplied than if parties are moderate. We also show that if a public subsidy is introduced, we have policy convergence, given some mild technical restrictions on the public subsidy.

 

Två filter:

Varför du har fel om nästan allt, men ändå inte vill ändra dig

Två filter av Andreas Bergh 2017 f hemsidan.jpg

Du har fel om tillståndet i världen, du har fel om vad det beror på och ändå är chansen liten att du ändrar din åsikt. Samhällsdebatten domineras av negativt tänkande förklarar Andreas Bergh, IFN, i denna bok. Han skriver att i takt med att världen blir allt bättre att leva i blir vårt instinktiva negativitetsfilter allt sämre anpassat till verkligheten.

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se