Working Paper No. 568

Campaigning and Ambiguity when Parties Cannot Make Credible Election Promises

Publicerad: November 20, 2001 Antal sidor: 42Nyckelord: Political Parties, CampaigningJEL-koder: C72; D72; D89

Campaigning and Ambiguity when Parties Cannot Make Credible Election Promises Andreas Westermark


This paper studies a model of how political parties use resources for campaigning to inform voters. Each party has a predetermined ideology drawn from some distribution. Parties choose a platform and campaign to inform voters about the platform. We find that, the farther away parties are from each other (on average), the less resources are spent on campaigning (on average). Thus, if parties are extreme, less information is supplied than if parties are moderate. We also show that if a public subsidy is introduced, we have policy convergence, given some mild technical restrictions on the public subsidy.

 

Born Globals

Fakta och önsketänkande

2018-03-26 Ferguson Henrekson Johannesson - Born Globals slutgiltig med omslag mars 2018 PUFF.jpg

Shon Ferguson, Magnus Henrekson och Louise Johannesson, IFN, är för fattare till denna rapport som är utgiven av Karl-Adam Bonniers stiftelse. Allmänintresset för born globals bygger på en förväntan om att dessa företag skulle kunna bli särskilt viktiga för jobbskapande och tillväxt. Men finns det då någon grund för en sådan förväntan, frågar sig författarna.

Institutet för Näringslivsforskning, Grevgatan 34 - 2 tr, Box 55665, SE-102 15 Stockholm, Sweden | Tel: +46-(0)8-665 45 00 | info@ifn.se