Denna webbplats lagrar cookies i begränsad omfattning. Genom att besöka sidan, godkänner du villkoren i vår integritetspolicy. Läs mer

Svensk populärpress 1931–1961. Utvecklingstendenser, marknadsbeskrivning och efterfrågeanalys

Bok
Referens
Albinsson, Göran (1962). Svensk populärpress 1931–1961. Utvecklingstendenser, marknadsbeskrivning och efterfrågeanalys. Stockholm: IUI och Almqvist & Wiksell.

Författare
Göran Albinsson

Vilka faktorer bestämmer den långsiktiga efterfrågan på populärpress? Denna fråga är huvudtemat i detta arbete. För att söka besvara den har författaren låtit sammanställa och analysera ett omfattande statistiskt material. Bland delproblem som behandlas kan nämnas: strukturomvandlingen inom populärpressen; konkurrensen mellan förlagen; konsumenttidningarnas utveckling; bilismens och televisionens inflytande på köpen av populärpress.

Kombinationen av faktasammanställning och efterfrågeanalys gör att boken bör vara av värde för annonsörer, förläggare, pappersleverantörer, journalister, sociologer och många andra, som ur olika aspekter intresserar sig för utvecklingen av populärpresskonsumtionen.